BLOGGER DA YENİ BİR WİDGET

google_friend_connect

Dostlar bugün yine nette sağı solu kurcalarken yine google un harika olarak bulduğum iki hizmetini daha keşfettim. Birincisi bir çoğunuzun hoşuna gidecek bir hadise. GOOGLE CONNECT ne işe mi yarıyor? MyBloglog, gibi sosyal aleti kendi blogunuzda veya sitenizde oluşturuyorsunuz. Yani kısaca dostlar dayanışması aracı. Dilediğiniz gibi tasarlama şansına da sahipsiniz. Örneğini ben deneme ve Ankara bloglarına koydum. Nasıl çalıştığını görebilirsiniz. Bütün bloglarınıza bu aleti koyabilirsiniz. Ayrıca ebatlarını blogunuzda koyacağınız yere göre ayarlayabilirsiniz. Aracın renklerini de kendinize göre düzenleyebilirsiniz. Gelelim nasıl yapacağımıza. Google Friend Connect ana sayfasına buradan gidiyorsunuz. Gmail hesabınızla giriş yapıyorsunuz. Başlıyorsunuz yapmaya. En sonunda verilen kodu kopyalıyorsunuz. Blogunuz da Yerleşim sekmesinde Gadget Ekle linkine tıklıyorsunuz HTML/JavaScript Ekle aracına uygun bir başlık yazıp kopyaladığınız kodu yapıştırıyorsunuz ve kaydedip blogunuzda ki görünüşüne bakıyorsunuz. İlk girişi siz yapın ve daha sonra aklınıza takılan veya yapamadığınız bir şey olursa bana sorarsınız. Aracın resimleri aşağıda….

friend_connect-1 friend_connect-2

Bu arada bu yazıyı yayınladıktan sonra farkettim. Daha doğrusu kurcalarken farkettim. Aynı yerde başka değişik widgetlerde varmış. Hatta aynı yerden kendi widgetinizide yayınlama imkanı var. Ben denedim ahanda oda side barda var. Diğer bir kaçını da buraya yan side bara koydum.

  • Add a Sign In gadget
  • Wall gadget
  • Review/Rate gadget
  • OpenSocial demonstration
  • LameGame demonstration
  • Custom gadget (kendi widgetinizi buradan yayınlayacaksınız)

Widgetlerin yani yorumların falan yönetiminide doğal olarak Friend Connect'ten yapacaksınız. Birden fazla hesabınız ve birçok blogunuz mu var? Hepsine tek yerden yapıp, koyup vede yönetebilirsiniz. Ama yalnız bir hesapla girebilirsiniz. Benim tavsiyem Friend Connect'e Firefox tarayıcısı ile girdiyseniz bloglarınızı İnternet Explorer veya başka tarayıcılarla girin. Yoksa problem çıkıyor. Evet daha ne diyeyim kolay gelsin. Hoşunuza gider umarım.

Gelelim yeni keşfettiğim ikinci Google Hizmetine. Buda bir çoğunuzun hoşuna gidecek umarım. Ancak yalnız burayı henüz tam olarak çözemedim. Çünkü burası diğer bir hizmetle ortak çalışan bir hizmet. Bende İngilizce olmadığı için biraz ağır çözüyorum. Malum biraz da serde morukluk olduğu için gençlerdeki gibi beyin loblarımın performansı pek iyi değil. Hoş gençken de iyi çalışmıyordu ama zeka konusunda genetik bir halde var herhalde. He he … sonuç olarak diğer yerleri de tam olarak çözünce anlatırım herhalde. Bu google hizmetlerini şimdilik söylemeyeceğim.. Nedeni ise biraz merak edip sık sık ziyaret etmeniz için….Şimdilik kolay gelsin…

ALINTI KAYNAK:  Yazar : ihtiyarus WEB URL: AzizName

0 yorum: